مهمترین انواع پوشش های مصنوعی سوسیس و کالباس شامل پلی آمید ، فیبروز ، سلولز و کلاژن هستند.
پوشش های پلی آمید از جنس پلاستیک هستند که به صورت پنج لایه تهیه شده و در رنگ های مختلف به بازار عرضه می شوند. این پوشش ها در ایران تولید شده و قیمت پایینی دارند.
پوشش های سلولزی و فیبروز از انواع الیاف گیاهی درست شده اند و عمدتا در آنها از مواد  و رنگهای شیمیایی به میزان بسیار کمتری نسبت به پوشش های پلی امید استفاده می شود .
پوشش های کلاژن از بافت های حیوانی درست شده و دارای دو نوغ خوراکی و غیرخوراکی هستند.


در انتخاب نوع پوشش به موارد زیر دقت کنید:
✳️به لحاظ قیمت پوشش های پلی امید چون عمدتا داخل ایران تولید می شوند ارزان تر و در دسترس تر هستند ، تنوع رنگ و سایز زیادتری هم دارند . سایر پوشش ها قیمت بالاتری دارند .

✳️به لحاظ تاثیر در بافت سوسیس و کالباس پوشش های پلی امید به دلیل آنکه امکان مبادله رطوبت و هوا را ندارند بافت را به همان صورت که هنگام پخت بوده حفظ می کنند به این ترتیب اگر سوسیس و کالباس شما هنگام پخت آبدار باشد آب موجود در آن داخلش باقی می ماند.ولی سایر انواع پوشش ها مبادله هوا و رطوبت دارند  و این باعث می شود بعد از مدت کوتاهی از پخت سوسیس و کالباس آب داخل آن کشیده شده و خشک شود و به این ترتیب شما بافت بهتری خواهید داشت. (همچنین در سایر انواع پوشش ها به جز پلی امید امکان دود دادن محصول هم وجود دارد.)

✳️به لحاظ سلامت پوشش های پلی امید تماما از مواد و رنگ های شیمیایی تشکیل شده اند البته این پوشش ها گرید بهداشتی دارند ولی به هرحال مواد گوشتی شما داخل این پوشش ها پخته شده و برای مدتی طولانی با آنها در تماسند پس اگر به جنبه سلامت و طبیعی بودن مواد اهمیت زیادی می دهید ترجیح ما استفاده از سایر انواع پوشش هاست. به خصوص که قیمت پوشش در هزینه کلی سوسیس و کالباس تاثیر زیادی ندارد و در پخت خانگی هم شما به خرید مقدار زیادی از پوشش ها نیاز ندارید پس عملا تفاوت قیمت معناداری را بین انتخاب انواع مختلف پوشش احساس نمی کنید.