1- بهتر است پوشش های سوسیس و کالباس را بعد از هر بار استفاده داخل پوشش پلاستیکی سربسته قرار دهیم و جایی بگذاریم که در معرض هوا ، حرارت و نور زیاد نباشد.
2- برای استفاده از پوشش ها هر بار به میزان لازم از پوشش برش زده و قبل از پرکردن برای چند دقیقه داخل ظرف آب ولرم قرار دهید. اینکار باعث نرم شدن پوشش می شود و کار با ان را برایتان راحتتر می کند ضمن اینکه در پاره نشدن پوشش هنگام پرکردن ان موثر است.
3- بهترین راه برای بستن سرپوشش ها به صورت دستی استفاده از نخ های کاموا و یا نخ کیسه هست .
4- هنگام پخت به هیچ وجه پوشش ها را داخل آب جوش قرار ندهید. قرار دادن پوشش ها داخل آب جوش باعث پاره شدن و ترکیدن آنها و یا جذب مواد شیمیایی شان به داخل گوشت می شود. بهترین راه برای پخت کالباس و سوسیس بخار پر کردن هست. می توانید یک پایه چوبی داخل قابلمه قرار داده و سوسیس یا کالباس ها را روی آن بگذارید تا با آب جوش در تماس مستقیم نباشند.
5- زمان بخار پز کردن به کالیبر و قطر کالباس و سوسیس شما بستگی دارد. عر چه قدر قطر بیشتر باشد زمان بیشتری هم برای پخت نیاز دارد تا مغز آن به طور کامل پخته و آماده شود.
6- پوشش های فیبروز و سلولز به دلیل مبادله آب و رطوبت بعد از پخت و سرد شدن چروک می شوند که این مساله کاملا طبیعی و لازم است. درحالیکه پوشش های پلی امید ظاهری کاملا صاف و یکنواخت دارند.